Létezik egy természetes módszer a betegségek kezelésére, megelőzésére, az egészség megőrzésére. A teljes ébrenlét és az alvás között még több állapot is van, biztos te is észrevetted, hogy elalvás előtt egy laza, kellemes, nyugodt, kikapcsolt állapotba kerülsz. Még tudsz magadról, még gondolkodsz, de már másképp, mint ébren. Ez az alfa állapot: az agy több alfa-agyhullámot bocsát ki, mint éber állapotban, ilyenkor hatékony a feszültség csökkentése, a nyugodt lelkiállapotba kerülés, a sejtek regenerációja, a fájdalomcsillapítás, a pihenés.

     Relaxált állapotnak is nevezhetjük ezt; az erre épülő módszerek változatait pedig relaxációnak, meditálásnak, autogén tréningnek. Sok önfejlesztő és gyógyító program dolgozik a relaxációval, nem véletlenül: az agykontroll, az NLP, a Simonton-módszer és még sokan mások, még nyelvtanító programok is.

Hogyan működik?

    Nincs benne semmi extra ördöngösség, nem kell hozzá külön képesség, erre mindenki képes. Persze van, akinek könnyebben, van, akinek nehezebben megy, de gyakorlással ez is javítható, mint a legtöbb dolog. Néha jönnek azzal a betegeink, hogy ők nem tudnak relaxálni. Ha elaludni el tudsz, akkor relaxálni is tudsz, csak el kell találni azt a pontot, mikor még nem alszol el, de már „mélyebben” vagy, és azt az állapotot megtartani.

    Hogyan? Például egy kád vízben ázva, gyertyafénnyel kísérve. Este vagy reggel az ágyban elalvás előtt, vagy ébredés után az ágyban félig (vagy teljesen) felülve. Kedvenc foteledben, a nyugodt szobában, halk, megnyugtató, instrumentális zenével.

A fekvést nem javaslom, mert könnyű úgy elaludni. Inkább ülj úgy, hogy a lábaidat a földre helyezed. Ne tedd keresztbe a végtagjaidat! Alapvetően válassz olyan testhelyzetet, menyben el tudod lazítani az izmaidat, végtagjaidat.

    Ha megvan a kellemes testhelyzet, jöhet az aláfestés. Kezdőknek (vagy gyógyulóknak) könnyebb relaxálós zenére, programozott meditációra relaxálni. Mit jelent ez? Beszerezhetők szöveg/ének nélküli relaxációs zenék: lágy, kellemes, megnyugtató dallamok, amelyek csak halkan szólnak a háttérben, viszont segítenek kizárni a zajokat és elérni az alfaállapotot. A programozott meditáció azoknak jó, akik valamire „gyúrnak”: rákbetegségből gyógyulnak, immunrendszert erősítenek, stresszt vezetnek le, fogyókúrát csinálnak, pozitív programozást végeznek, vagy csak egyszerűen szeretnek irányított relaxációt végezni, mert nekik az jobban működik. Ilyenkor általában készen lehet venni relaxációs zenét, ahol valaki a zenére már felmondta az instrukciókat, például az agykontrollnak vannak ilyen kazettái/cd-i, de mi is szoktunk készíteni a betegeknek például a rák gyógyításához. Bármilyen relaxációt el lehet végezni irányítottan is, csak találj rá megfelelő hanganyagot.

    Gyakorlottaknak nem szükséges a zene. Van, aki már kívülről tudja az irányított relaxáció szövegét, és fejből végig tudja csinálni az egész programot. Valaki szeret saját relaxációt végezni, egyedi célok megvalósításán dolgozni. Az a jó abban, ha nem kötődsz a zenéhez, mert akkor bárhol, bármikor tudsz relaxálni, akkor is, ha nem vagy otthon, vagy nincs nálad zenelejátszó eszköz.

    Innentől kezdve még több szálra bomlanak a lehetőségek, ha elhelyezkedtél és lehunytad a szemed. A relaxációnak számos változata van, attól függően, mi a célod, vagy melyik módszer keretében csinálod. A teljesség igénye nélkül ismertetek egyet-kettőt, amit mi használunk.

    A progresszív relaxáció, amikor az izmaidat feszíted és lazítod, és ezáltal jön létre az ellazulás. Jó azoknak, akik nehezebben lazulnak el, vagy tele vannak stresszel, hiszen ilyenkor az izmok sokszor tudattalanul meg vannak feszítve, s így könnyebb kilazítani őket.

    Lehet testi szintről folyamatosan menni mélyebbre a lelki szint felé, ilyenkor először végigmegyünk a különböző testtájakon, és ellazítjuk azokat, majd kiürítjük az elménket, így érjük el a teljes ellazult (alfa-) állapotot.

    Ezen a mély, nyugodt szinten megszabadulunk a stressztől. Ez már magában elég lehet. A relaxáció rendkívül hatékony, és természetes módszer a stressz (és minden ebből eredő betegség) kezelésére. S mivel tudjuk, hogy a stressz gyengíti az immunrendszert, így érdemes mindenkinek relaxálni naponta egy 15-30 percet, hogy megőrizze egészségét; stresszes életmódot folytatóknak ez kötelező.

    Pihenésnek és feltöltődésnek is kiváló, hiszen garantált a nyugodtság elérése, energia-tartalékaink feltöltése.

    Az alfaállapot elérésével fájdalmaink csillapodnak, érdemes kipróbálni a krónikus fájdalommal élőknek.

    Még egyszer kiemelem, hogy segíti az immunrendszer működését, így minden betegség legyőzésében segítségül hívhatjuk. Csak kellemes mellékhatásai lesznek! Megelőzésre is bátran használható.

    Lelki békénk megteremtésében alapvető módszer. Ideges, ingerült vagy? Valamin állandóan zakatol az agyad? Szeretnél megszabadulni a bűntudattól, vagy éppen ellenkezőleg, megbocsátani valakinek? Félsz valamitől, aggódsz valami/valaki miatt? Szeretnél egy kérdésre, vagy egy döntésben választ kapni? Meditáció segítségével ez könnyebben elérhető, legyen az irányított, vagy saját program végigvezetése.

    Pszichológiai problémák megoldására is kiváló, legyen az depresszió vagy pánik, vagy bármi más.

 

    A relaxáció omegája a vizualizáció. A kettő nem ugyanaz, bár általában összekapcsolódik, hiszen vizualizálni alfaállapotban érdemes, relaxált állapotban pedig érdemes vizualizálni valamit. A vizualizáció, vagy imagináció azt jelenti, hogy az ellazult állapotban képi (vagy auditív, kinesztetikai) megjelenítést végzünk, magyarul magunk elé képzelünk valamit, és abba a helyzetbe teljes valónkkal beleéljük magunkat. Az NLP, a Simonton-módszer, az agykontroll mind dolgozik vele. Rendkívül hatékony és intenzív a módszer, ráadásul bármire használható. Daganat gyógyítása, immunrendszer aktiválása, más betegségek (nátha, tyúkszem, csonttörés, bármi) kezelése csodás eredményekkel. Célok elérése rekordidő alatt. Új munkát akarsz? Szeretnéd megtalálni életed párját? Magabiztos akarsz lenni, vagy vidám? Saját autót, házat szeretnél? Bármire használhatod! Két alapszabályra hívnám fel a figyelmed:

   Mindig azt képzeld el, amit szeretnél, pozitív formában (gyógyult, egészséges testrész, boldog család, jó munka …stb…)!

    Komoly betegség (testi vagy lelki) gyógyításánál konzultálj szakemberrel, pszichológussal, mert ha rossz képi megjelenítést végzel, azzal nem segítesz magadnak. Jó, ha valaki vezeti a vizualizációt, ezt ne végezd a saját felelősségedre, ismerős ajánlásai, vagy könyvből tanultak alapján. Legalább első alkalommal beszélj hozzáértővel, s ha már a helyére került minden, utána már végezheted a vizualizációt egyedül a megbeszéltek alapján.

Te szoktál relaxálni vagy vizualizálni? Van bevált módszered?

A bejegyzés trackback címe:

https://raknelkul.blog.hu/api/trackback/id/tr921877133

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.